Már a Tchibo is méregtelenít

Írta: dr. Kirsten Brodde, a Greenpeace Detox kampányának németországi felelőse.

Az egyik legrövidebb idő alatt megvalósult sikertörténetünk főszereplője a Tchibo – és persze a tájékozott, tudatos vásárlók. A cég német leányvállalata, mindössze 48 órával azután, hogy a Greenpeace nyilvánosságra hozta a termékeikre vonatkozó – nem éppen kedvező – toxikussági jelentést, beállt a Detox kampányban részt vevő vállalatok sorába.

A korántsem csak kávégyártással foglalkozó gigacég ezzel arra tett hivatalos ígéretet, hogy a jövőben mellőzi a mérgező anyagokat termékeiből: a ruhákkal és cipőkkel kezdve végül sorban kiterjeszti azt minden termékére, a serpenyőktől egészen az elektronikai cikkekig. Sőt azon túl, hogy átáll a méregmentes oldalra, a vállalat abba is belement, hogy magát a gyártási folyamatot is megreformálva elkezdi egy zártláncú termelés kialakítását.

Ezzel a határkőnek számító lépéssel a cég nemcsak felelősséget vállal termékeiért azok teljes élettartama során, de azt is céljául tűzi ki, hogy minimalizálja az alapanyagokból fakadó, illetve a gyártási folyamatok során és a termékek elhasználódása után keletkező környezeti hatásokat.

Szép példáját látjuk annak, amikor egy cég felismeri azt az erkölcsi kötelességét, hogy termékeivel ne szennyezze tovább a folyókat, ne növelje a szeméthegyeket vagy veszélyeztesse a jövő generációk egészségét. A Tchibo ennek a szemléletnek az éllovasa mostantól az ágazatában, és ezzel bizony a többi nagy üzletlánc számára is feljebb került a léc.

Ám ehhez több kellett pusztán két napnál. Nemrégiben közzétett jelentésünk nyomán aggódó szülők tömegei vették célba az üzleteket, hogy a különféle mérgeket tartalmazó árucikkeket azonnal visszaváltsák. Ezzel párhuzamosan több ezren írták alá online petíciónkat, és a közösségi médiában is különféle akciók követelték a Tchibo „méregtelenítését”.

A cég pedig hallgatott a vásárlókra.

A Detox kampány bizonyítéka annak, hogy bármelyikünk elindíthat nagy változásokat: akár egy szülő, azáltal hogy gyermekei nevében szólva dönt arról, milyen termékeket vásárol meg, akár egy hétköznapi fogyasztó, aki úgy gondolja, hogy joga van veszélyes vegyszerektől mentes környezetben élni.

Hasonlóan a korábbi Detox-sikerekhez, ez a bejelentés sem jöhetett volna létre az állampolgárok nyomásgyakorlása, a tömegek ereje nélkül.

Egyre terjed a szektorban a méregtelenítési hullám, a nagy divatcégektől és luxusmárkáktól a textilgyártó vállalatokon át az óriási üzletláncokig. Most már csak az a kérdés, hogy vajon az Aldi, a Lidl, a Penny és a többiek közül ki lesz a következő…

(A bejegyzés a greenpeace.blog.hu-n jelent meg.)

5 hozzászólás a(z) “Már a Tchibo is méregtelenít” bejegyzéshez

  1. csillics

    Egyiptomot is elvesztettük 🙁

    Válasz
  2. szvoboda

    Szomorú tanulsága az elmúlt évek eseményeinek, hogy a jelek szerint az arab világ többsége számára csak a szekuláris katonai diktatúra vagy a vallási alapú diktatúra között van választás. Az újságírók külön pechje, hogy őket mindkét oldal ellenségnek fogja tekinteni.

    Válasz
  3. teotwawki

    Egyiptomban soha nem is volt nyugati értelemben vett szabad sajtó. Ha történetesen éppen a Testvériség lenne hatalmon, akkor még kevésbé lenne szabad.

    Válasz
    • Sándor Jászberényi

      Szia, a Testvériséggel kapcsolatos felvetésedben egyetértünk, bár sztem pont ugyanazt csinálja most a Sziszi adminisztráció, amit a testvérek is csináltak. A sajtó sztem szabad volt 2011 végéig 2012 nyaráig, Murszival kezdődtek a bajok. Olyanra azonban, hogy külföldi kiküldött tudósítókat egy Gotye szám miatt 7 és 10 év fegyházra ítéltek volna példátlan.

      Válasz
  4. Harold Finch

    Egyenlőtlenségek növekedése az elmúlt 40 évben azért így nem igaz – lásd Kína.

    Válasz

Hozzászólás írása